REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento reklamační řád
(dále též jen „reklamační řád“ či „řád“) společnosti/podnikající fyzické osoby:
Bosý bod s.r.o. IČ: 06690556 (dále
též jen „prodávající“) upravuje
v souladu s obecně závaznou platnou právní úpravou rozsah, podmínky a způsob
uplatnění odpovědnosti za vady výrobků při prodeji zboží v obchodě, a to včetně
údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě (dále též
jen „zboží“) v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a
provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel
patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.
1.2 Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po
převzetí (při samoobslužném prodeji po zaplacení kupní ceny) a přesvědčí se o
jeho vlastnostech a množství.
2. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
2.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží
převzal:
a) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající
uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku
nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,
d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.2 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí,
má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
3. PRÁVA Z VADNÉHO
PLNĚNÍ
3.1 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se
vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.
(Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v
reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží
použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost - viz čl. 4. níže)
3.2 Ustanovení čl. 3.1 se nepoužije:
a) u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou
byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
c) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání
nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci (zboží).
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné
formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě
vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém
rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede
i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke
zjištění jeho totožnosti. Nebrání-li tomu povaha zboží, lze takové potvrzení
nahradit dokladem o zakoupení zboží obsahujícím uvedené údaje.
3.3 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 2.1, může
kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k
povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může
kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění
vady.
3.4 Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má
kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro
opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
kupující i právo od smlouvy odstoupit.
3.5 Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li
právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu
zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i
v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho
součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu
v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
3.6 Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud
kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu
sám způsobil.
3.7 Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a
jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující
místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
4. ZÁRUKA ZA JAKOST
4.1 Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude
po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé
vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží
na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou
součást zboží.
4.2 Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční
doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu,
než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání
stran.
4.3 Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu.
4.4 Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po
přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího vnější událost. To neplatí,
způsobil-li vadu prodávající.
5. UPLATNĚNÍ PRÁV
5.1 Práva z vady i práva ze záruky za jakost (dále též jen
reklamace) se uplatňují u prodávajícího, u kterého bylo zboží koupeno.
5.2 Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného
zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. V
provozovně musí být po celou dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat
reklamace.
5.3 Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné
potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký
způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání,
případně písemné odůvodněni zamítnutí reklamace.
5.4 Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená
podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne
na delší lhůtě.
6. PŮSOBNOST
REKLAMAČNÍHO ŘÁDU
6.1 V případech, kdy prodávající prodává zboží osobě,
která je podnikatelem a při uzavření kupní smlouvy je z okolností zřejmé,
že se koupě týká také podnikatelské činnosti takové osoby (podnikatele), se
namísto ustanovení toho reklamačního řádu uplatní příslušná právní úprava,
tento reklamační řád se tedy na takové případy nevztahuje.
7. ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
7.1 Dojde-li ke změně právních předpisů, ze kterých tento
reklamační řád vychází tak, že jeho ustanovení se dostanou do rozporu s platným
a účinným právním předpisem, má před zněním reklamačního řádu bez dalšího přednost
takový právní předpis.
7.2 Kontaktní údaje prodávajícího jsou následující:
Sladkovského 414, 53002 Pardubice, tel. 739 369 567.
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb,
který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na
mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských
sporů, kterým je
Česká obchodní
inspekce
Ústřední
inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz “
7.3 Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem: 5.11.2018
V Pardubicích dne 5.11.2018